Sivut

perjantai 30. maaliskuuta 2012

Tänään minun ei pitänyt kirjoittaa


Kuolemako kolkuttaa ovellani?

Kuka nyöritti teräskorsetin liian tiukalle?
Sillä sen luut – voi kuinka ne puristavatkaan
hankaavat vasten sydäntä ja keuhkoja
enkä jaksa löysätä rautalankoja
sillä jo oleminen vie liikaa voimia
joten ehkä vain odotan että henkeni kuluu loppuun
ja kun silmäni sulkeutuvat
voin hymyillä ivallisesti maailmalle

Näpistely on rikos

Tässä maailmassa
rakastaa ja mestauttaa ovat synonyymejä
pirullisille mielille vietteleviä leikkejä
ja valitettavasti
en osaa enää sinuun naulautua
näillä verkkokalvoilla särkyneillä
Siis voin vain sanoillani tarrautua
lauseenpätkillä pettyneillä

Pelkoni kuiskaa
Tänään on liian myöhäistä
Mitä - korjailla syntejä vanhentuneita?
mutten osaa luopua päivistä
jotka muistuttavat eilisestä
ja jos minun rakkauteni ei riitä
miksi tarjoat tuota sormusta?
                                    
Vastaillaanpa viesteihin

Puhelin valittaa
miljoona viestiä
”Kulta pieni, koita jaksaa”
Voi sinua, se aika meni jo vuosia sitten
tänään on vain
tyhjyyskipuja

”Kyllä se siitä”
Tietenkin, jos autat keräämään palaseni
jotka sirottelin ympäri tätä saakelin kaupunkia
Mene puolestani siihen kouluun
hänen kotiinsa – ja omaani
sen huoran uniin
lähetetään sille painajaisia

mutta kaikki se
taitaa olla toiveajattelua

sillä

”Tiedän.”
on kylmä totuus

Onneksi olen selvillä ajatuksistani

Tähän tämä aina menee
kirjoittelen typeriä lauseita sinulle
ja kysyn yhä uudelleen:
Miten minä tästä hyödyn?
sillä ihmiset ovat demoneja
pukeutuneena inhimillisyyden rooliasuihin
enkä halua muodostaa enempää riippuvaisuussuhteita
-       kiitos vain
nykyisissäkin on tarpeeksi

Anteeksi
vittuuntuneena kirjoitan mitä sattuu

Miksi muuten olisin tässä?

Minulla ei ole ymmärrystä kellekään
kaikki mitä puhutte
se on minulle hepreaa
Hei, en minä osaa teitä parantaa!
Mitä te hölmöt oikein kuvittelettekaan?
Katsokaa nyt tätä malliesimerkkiä
joka on sotkeutunut omiin suhdelankoihinsa
Ainut mitä voin teille sanoa 
on
perääntykää
se ei ole sen arvoista

mutta taidan valehdella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti