Sivut

tiistai 20. maaliskuuta 2012

Koska sä puhut niin kauniisti


Noituus

Tutut hiilihangot sydämessäni
tatuoivat sisälleni merkkejä sinusta
ja minä haluan paeta
tätä kammottavaa myrskypetoa sisälläni
joka on tullut salvataksensa hengitykseni
viedäkseni viimeisetkin voimani
ja kun nyt katson itseäni peilistä
näen kuvajaisen kokonaisena

 Kyllä sinä tiedät

Tänään en jakele suoria sanoja
niitä vaarallisia ja ilkikurisia
mutta voit kuvitella minut vastaamaan
(kyllähän sinulta mielikuvitusta löytyy)
sillä luulen todella
että luet huuliltani (ehkä silmistä)
totuuden sisimmästäni
ja tarrautuneista tunteista

Painajaisia

Totta helvetissä pelkään
kaikkea mikä tukkii selkeän tieni
jonka rakensin silloin
kun olin joku toinen
ja vaikka tiedän poikkeavani polulta
(tänään vai huomenna?)
en siltikään osaa päästää irti
prinsessakuvitelmastani
ja tuhansista kuolleista lauseista
                                  
Kyynelpato

Kasa lasinsirpaleita
sitä minä olen tänään
vain pieniä puhkottuja saippuakuplia
en mitään kestävää
Sykkeeni kohotessa
pelkään ylirasitusta
sillä kovakuntoisuus on minulle vieras sana
enkä osaa huiputtaa
edes yleisöä
joka jo pudistelee päätään
seuraavalle riisutulle tragedialleni

Salakäytäviä

Tuntemusta tuntemuksen perään
kuinka saan tämän virran rauhoittumaan
Enkä itsekään tiedä
minne olen menossa
mutta laitan matkaan kaarnalaivoja
löytöretkeilijöitä
jotka tunnustelevat maaperää
suunnalta ja toiselta
vaikka saisin vastaani koiraihmisiä
ja maailman laidalla minut nielaisisi
kymmenen helvettiä
lihakoukuissa
Harkitsen tällä kertaa
todella ottavani riskin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti