Sivut

sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Turhautuneisuushuutoja


Lukkoni ovat rikki

Toivoni ympäröi minut
sirpaleina lattialla
Olen niin tyhjä
ja täysi
etten saa suustani sanoja ulos
kun ihmiset haluavat
kuka minkäkin osan minusta
ja jos en anna vapaaehtoisesti
ne ottavat väkisin
Enkä minä avuttomuudessani osaa anoa
kuin murskatuimman oljenkorren

Auta

Arsenikkia huulilla

Mietin onko minussa mitään
jota et voisi viedä
Kaipauspirut ovat soluttautuneet mieleeni
toimivat vasten parempaa tietoani
ja meidän ankkurilla yhdistetyt sydämemme
hakkaavat eri tahtiin
mutta sinä olet kaivautunut niin sisälle minuun
etten enää voi poistaa sinua
ja jälleen piikitän itseeni
uuden annoksen riippuvuutta

Enkä enää itsekään usko itseäni

Miksi sanon mitään
kun huuleni kylvävät turmiota
suuntaan ja toiseen
ja tahtoisin vain paeta
näitä iänikuisia railoja sielussa
Enkä tänään osaa kirjoittaa tunteistani
En kokonaisena
sillä tekstiraukkani
ovat todisteita minua vastaan
jos teen virheliikkeen
väärään suuntaan

Häviän

Yksi ja sama kappale soittolistallani
ei anna minun unohtaa
ja voisin vajota syvälle tyynyvaltakuntaan
sillä tahtoisin vain unohtaa kaiken
mitä koskaan ajattelin
sinusta
ehkä minustakin
sillä minun sydämessäni vallitsee lämpökato
tyhjyys turruttaa kaiken

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti