Sivut

maanantai 2. huhtikuuta 2012

Tulevaisuuteni oikeudenkäynti


Veresi salvaa haavoissani

Tänään olet turvassa
mutta kun uneni toteutuvat
olet vain säälittävä teurassika
joka pyrkii väistelemään kuulaa
mutta pelastuksen sijaan
pelkkää julmaa naurua
porsas saa
Sinä ihmiskasvoinen typeryys
Inhottava elukka
olet pian reikiä täynnä
minun sanaluodeistani

Loukuissasi elinkautiseni

Oviaukossa seistessäni
harkitsen astumista sisään
mutta näen kodissasi ansoja
piilotettuja surmanloukkuja
Anoisin sinua poistamaan ne
mutta kuulosi on vaurioitunut
siitä melusta,
joka jyllää päässäsi
minun uskottomuudestani
ja suurimmasta uhrauksesta
mutta kerrohan kultaseni
Miksi oikeastaan kutsuit minut kylään?

Kuolemansa palvelija

Tässä valittavassa iltasadussa
on roolini kovin epätoivoinen
Taidan näytellä noitaa
kaikkien kammoamaa paholaisloitsijaa
mutta jotenkin kummassa
ovellani odottaa kilometrien jono
kerjäämässä taikayrttejä ja loitsuja
saatuaan haluamansa
minä palan roviolla

Säälin irvikuva

Onko tuhannen taivaan takana
minun ikiunelmani
Sieltäkö väijyn murusia
kun Suuri herra syö huolimattomasti
Hei – minä haluan koko leivän!
josta pennunkatseeni
mutta Herraa vain naurattaa

Kakara

Lucifer

Osaanko minä voittaa
vai olenko ikihäviäjä
kuinka tahansa valitsen
takerrun juurakkoihin
enkä voi unohtaa sitä toista reittiä
Olisiko se ollut ruusuisempi?
Eikä korkoni vieläkään tallaa
sitä kaikkea mitä en saa
sillä kyllä
minä olen kohtuuton
eikä sekään riitä minulle

Yhteiseksi hyväksi

Lyhtyraukkani
olisitko valmis sammumaan
jättämään minut seuraksi pirujeni
niiden varjolasten
jotka jo järsivät sormiani
Ne itkevät nimeäni
loputtomassa nälässään
- minun pitäisi kattaa itseni pöytään
                                        
Näkemyseroja

Saastani pukee minua
virhetatuointini
jotka ruusuköynnösten tavoin
kietoutuvat tiukasti ympärilleni
piikit pistelevät minua
vaikka sinulle kaikki on kaunista
etkä tiedä millaisia lupauksia kätkeytyy nuppuihin
vaaleanpunaisiin toivolapsiin
sinähän näet ne mustina?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti