Sivut

maanantai 5. maaliskuuta 2012

Mielialani ristiriitaiset


Kieroon kasvaminen

Mielipuolisuuden alkeet
niillä etenen
niitä lemmin
niillekö annan elämäni
sillä tässä kammottavassa kalmistossa
en enää tavoita itseäni

Portaideni päässä
odottaa pieni tyttö
rusetti hiuksissaan
Hän katsoo kummissaan
päätään pudistaa
kyynel tippuu silmäkulmasta
kun kauhua kantaen
hän minun luotani katoaa

Enää kaksin
peili ja minä
ja varjo takanani

Samaan aikaan sellissä numero 666

Koskettimeni
soivat jälleen itsekseen
ja pahemman kauhun puutteessa
minä pelästyn
mutten edelleenkään uskalla katsoa ikkunasta ulos
sillä minä odotan näkeväni
aivan liikaa

Tukahdutettua

Ksylofonilapset
toistavat itseään mielessäni
enkä saa otetta taaskaan
en silloista

josta tämä alitajuntajäte

Älä syytä minua
sillä polku ei tänään ole yksinkertainen
eikä huomenna
eikä ylihuomenna

Pedon kynnet
olkapäälläni
eivät laske otteestaan

Kevät

Tunnen jo kesäniittyjen tuoksun
ja odotan jälleen hieman parempia satoja
toiveeni kauneudesta toteutukoot
olen valmis siihen kaikkeen
mitä elämä tuo tullessaan
sillä harmaat kahleeni
jäävät hetkeksi nurkkaan
kunhan saan nähdä taas
joutsenlammen
kultaniityt
ja satumetsät
Minä tiedän sen
kulman takana on kaikkeni
teekupissa lasipöydällä
vastarannalla
Tänään on se päivä
kun odotus taas alkaa

Katoavaisuus

Muistan kuulleeni kuolemasta
kerran
ollessani vasta lapsonen
viisikesäinen

Pelko täytti mieleni
lapsenajatukseni
mutta se silmitön kauhu
oli maailman kauneinta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti