Sivut

sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Mielipuolen ensiaskeleet


Niin kuollut kuin kuopattukin

Syön tyhjiä sanoja aamupalaksi
ja maistan pilaantuneen puun
Parasta ennen taisi mennä eilen
Mutta kuka helvetti säilyttää pilaantuneita tuotteita?
(Minä)
siksipä oksennan viimeisen kerran
ja suljen bioastian

 Ehkä minä tarvitsen kahleita

Mielipuolinaurua
jos vähän
vain hieman
päästäisin itseäni vapaaksi
kalpeaan ulkomaailmaan
Löysäisin talutushihnaa
ja pakkopaitaa
mutta jos karkaan kokonaan
käytän sinuun sahaa ja arsenikkia
sillä söin barbinukkeni
ja ne ovat nyt vallan iloisia
mustassa vatsahapossa

Minua et voi rikkoa – tein sen jo itse

Pienet koukut sielussani kikattavat
kipua yllyttäen rakastavat
ja ne sanovat
pistäytyneensä pidemmäksi aikaa
Uskoinko, että irrottaminen koskee?
Hetkellinen helvetti korjaa pitkän kiirastulen
Puhdistautuminen – ja pah
Uskonko minä edes?
-       Miksi vielä viivyttelen?
Nopeasti
revin irti
jokaisen
vitun
kuolleen
unelmanpalasen

Kuka nyt nauraa?

Missä yövyn tänään?

Sänkyni alla demoni
laskee sekunteja yöhön
siihen hetkeen kun pahaa aavistamatta
suljen silmäni siltä
ja totuudelta

Eilen se kahlitsi sänkyyn
omisti väkivalloin
Kiduttaen raapi kynsillään
punaisilla helvetinliekeillään
kirjoitti verelläni
omalla kädelläni

Mutta tänään olen valmiina
kun saapuu teurastaja
pilkkakirveellään iskee sänkyyni
mutta vain yllättyäkseen
sen autuaaseen hiljaisuuteen
ammottavaan tyhjyyteen

Kulta
sinä et koskaan maksanut minulle
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti