Sivut

torstai 22. maaliskuuta 2012

Syökää mut elävältä

Se on nimeni

Pienet virtesi kauneudesta
kastoin helvetin ikivirtoihin
ja tulisilla sormilla
hain sinua
jokaisella solulla
vaikka se olisi minulle kuolemaksi
sillä huolimatta siitä
että tunteeni ovat tahraisia
ne epäilemättä koskettavat
ja tiedän - olen hullu
jos annan sinun viedä

Hautajaisissa

Sinä puet minua ruumispussiin
vastahan minä sain kasteen!
Enkä ole aivan vielä kuollut

HALUAN ELÄÄ

Etkä voi viedä minusta pois näitä tunteita
sillä minähän en asu täällä
sinun vierelläsi
ja taidamme molemmat tietää sen
mutta kuinka heittäisin tämän sormuksen pois
kun se on juuttunut sormeeni
joka mätänee

Kuinka?

Jääkeijukaiset repivät sydäntäni
purevat vampyyrinhampaillaan
ja pelkään
etteivät ne jätä minulle edes sitä pientä palasta
joka määritti järkeni
Minun pitäisi vaihtaa elämää
jättää nämä traumatisoivat muistoni
tuonne
pöytälaatikkooni pölyyntymään
muun roskapostin sekaan

Intressini ovat muualla

Äiti rakas
kuinka sanoisin sinulle
ettei tämä muutos ole masennusta
Minun persoonani on nyt erilainen
enkä ole enää burberrytyttö
Ei, hiusten värjääminen ei auta
Vaaleanakaan en enää olisi pikkuinen Ruusunen
Lapsuusaika - se oli kaunista mutta haurasta
kadonnut ajan tuuliin
niin kuin se ihminen
joka haaveili prinsseistä valkeilla ratsuilla
ja kasvatti voikukkia kukkapenkissä

Pienet viikatemiehet

Toisinaan kun mielialani ovat huipussaan
olen kuin punainen aurinko
joka valollaan inspiroi
ja hieman ärsyttää
Hetken jopa uskon teihin
tyhjiin kuoriin
typeryksiin marengilla kuorrutettuna
suutelen jokaista olentoa
ja halaan omaa hyväuskoisuuttani
mutta kun aamu sarastaa
herään aina uudelleen
ja sisintäni vaivaa tyhjyys
vasten kylkiluitani
kuunnellen yhä takovaa sydäntäni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti