Sivut

tiistai 10. huhtikuuta 2012

Selkäytimeen kaiverrettua

Hauraus on haureutta

Suruni muuttaa kieleni karvaaksi
nylkijätunteet raivoavat
ja käteni tärisevät miljoonannen kerran
pilkkakirveiden nauraessa
sillä vahingossa sielut pirstoutuvat
Niin, täysin tahtomattani
tämä arvottomuus saa käyttäytymään ikävästi
prikulleen sen mukaisesti
että tunnen itseni saastakeräksi
ja nyt tiedän sen
nämä elämän koreografiat
ovat turhan vaikeita minulle
fantasioihini takertuneelle 
ruusuiselle Pahattarelle

Nämä tahrat eivät lähde tärpätillä

Tässä kauheudessa
kuolen kuolemattomuuttani
kun rivini eivät kerro koko totuutta
-       en osaa niihin ripustautua
Jos paljastan itseni maailmalle
tulen tunnetuksi halpana
Eikä minua halutakaan toista kertaa
ei kolmatta
ei neljättä
sillä olen kaikille yhteinen
nainen kevytkenkäinen

Varjoista on helppo huutaa

Traumat
ne estävät minua liikkumasta
toiveisiini tarttumasta
kieltävät juoksemasta
pakenemasta
paitsi unimaailmoihin
jotka toimivat liittolaisina
muka helpottavina trippeinä satumetsiin
mutta herätessä
lyö karvas totuus
päin naamaa
sillä alitajunnassa asuvat kuolleet lauseet
kummittelevat edelleenkin päivänvalossa

Resepti itseinhoon

Jään tai lähden
summa on kipu
palvotun pelätty
tuhansilla tavoilla petetty
Miten muuten nämä tilanteet
pääsisivät mielelläni leikkimään
kuin neulatyynyyn piikkejänsä pistelemään
Mutta mikä uhri minä olen
kaikkine miljoonine puutteineni?
Varmaankin väärä marttyyri
se viimeinen hihasta vedetty kortti
jolla hävitä pasianssi
                                  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti