Sivut

sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Tulevaisuuskaikuja


Keväthaikeutta

Kamaluuskaikuja
kaikki rakkauteni
ovat pannassa
Enkä osaa vastata vastauksiin
lihanuijilla
Olen niin väsynyt
eikä ollutkaan kyse siitä
ettenkö rakastaisi maailmaa
vaan todellakin
minä taidankin rakastaa liikaa

Lausetragedioita

Rauhoitu
varottavat mieleni liikennemerkit
punaisena palavat
hälytyssireenit
jotka kirkuvat
nimeä tuntematonta
hakkaavat sormillaan
turhaa näppäimistöä
vailla ajatusta
kirjoitanko
vai näenkö painajaista
bansheenauruista

Paniikkienteitä

Olen kuollut kamaluuteen
kummituspaisteisiin
merkityksettömiin rakkausrunoihin
tyhjään sanataiteeseen
satumailla leikkimiseen
sillä ilmaisut eivät riitä
olemaan minulle ystäviä
tässä kuplassa
seinät jo säröilevät
annetaan poksahtaa
alitajuntani korvaa

Kärsijäpäivä

Tippaleivät
kasaan kuivuneet
piloille menneet
sima käynyt
yli sallitun
ja kaikkien päät
täyttyvät sokerilla
Minä nauran
sillä luvassa on sadekuuroja
patsaat sulavat nautinnosta
viinanhajuista orgioista
ja jälleen kerran toivotamme
erinomaisen surkeaa vappua

Merkkejä

Happeni on sopivan lopussa
tehdäkseen minusta zombien
Silmät lasittuneet paikalleen
tyhjyys kutoo verkkojaan
hämähäkki narskuttaa uhriaan
päätäni jomottaa
mokoma ääni
ja voi helvetti
minulla on fobia
  
Turhuusnauruja

En rajoita luovuutta
en puhkaise ilmapalloja
tai sittenkin
en
kyllä
ehkä
tänään
luodakseni maailmoja
avaruuskuplista
viereeni ystäviä
suolasokerista
sillä marenkileivokset
jäivät syömättä
Ai ai
viilletään kuukakkua
turhuuden
ja mitättömyyden kunniaksi

Kuutamokävelyiden taika

Soveliaissa nuoteissa
emme laula vierestä
salaa hieman oikaisen
tielläni viitoitetulla
susilaumoja
tarttuva merkintäkatse
luovuudenvioletti taivas
haikeusluuloja pielessä
järven ranta
          
Tänään pinta
on lasinsirpaleina
jos kävelen vetten päällä
raatelee se jalkapohjat
sillä syvemmälle en pääse
ja korviavihlova raapaisu
vain kaikuu tyhjyydessä

Tukkeet kyynelkanavissa

Jälleen arsenikkilammella
hyppelen lumpeenlehdillä
mustissa vesissä
asuu hirviöitä
valollani painan ne pohjaan
ja uskaltaudun viimein uimaan
kummalliset oliot
ne eivät saa minua kavahtamaan
sääliin kirvoittavat suruilmeet
mutta jatkan matkaani
järvipuolelle
kotoisalle

Kivellä laulaa
merenneitosäveltäjä
suutelee minua musiikillaan
yrittää pitää otteessaan
mutta kyynelien teillä
minä peräännyn
ja putoan
pyrstölleni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti