Sivut

lauantai 21. heinäkuuta 2012

Yhä pelkään luovuttamista


Peilimaailma

Tänään otan keinotekoisen unen
ompelen huijausverkostoista
enkä näe siellä sinua
aikuisten leikkien osastolla

Huomenna pidän alkoholista
turrutan aistini olemattomuudella
jonka joskus nyhdin sinusta
sielukuvajaisesta

Ehkä ylihuomenna
ei liian pian
ei myöhään
otan molempia
sopivan annoksen
toivottuun tulokseen
eikä mielentilasi lahoissa raunioissa
enää nähdä kuvajaista sinusta
ei pienintäkään piirrettä
virhekehikkotytöstä
minusta

Ja sinä vihaat minua

Puolikkaat tabletit inhoavat minua
syövät sisältäni sopimuksia
itsevarmuuteni marmoriset rauniot
odottavan silppuna
heikkoudella
lihani voimalla
korjaan luiden puutteen
turtumuksen
vaihdan tulevaisuuden

Hyvästi

Rappiopelko
kasvattaa orjia
pienistä kullannupuista
mielen kidutuskammiossa
raiskaten rakastaa turmellusta
nähtyjen taivaiden
ja minä keräsin tähteni
vain löytääkseni tähteet
tyhjyydestäni

Osakkeenomistajat

Pidä turpasi kiinni
ja kerran pidämme sinusta
Ota kaikkesi turmiosta
ohdakepensaiden kuiskauksista

Jos kerran osaat suojautua
piikeiltä piiloutua
voit hymyillä
keskellä turhautumiskehtolauluja

Etkä sinä huora rakasta
et sinä narsisti osaa
odottaa pullantuoksuisena kotona
suukottaen valtiasta
Mutaatio liukuhihnalla
et osaa omistaa rakkautta

Oodi olemattomuudelle

Minä en omista tunteita
kuin itseeni ommeltuina
En osaa rakastua
kuin toiveeni kuvaan

Minusta on turha tehdä
ylistysrunoa
floppina se menestyisi
parodiana

Ja jos vielä kerran mietit minua
ymmärrät ehkä paremmin
kuinka kielletty hedelmä
versoaa rinnassa
hajonnut jo sydän on

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti