Sivut

sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Kuinka monta miestä tarvitaan kaksintaisteluun?


Identiteetti

Rakennusaineeni
ratkottu useasta sielusta
hymyillen lisätty
lusikallinen sokeria

Peitämmehän kauneusvirheet?

En ehkä ole paras moittimaan
persoonan rappiosta
kun kilpaa osaseni
nakertavat toisiaan

Jos tiedät mitä etsiä

Herätessään omaan itkuunsa
elämäänsä rakastaa
syleilee rakkaintansa
joka ei aavista
tuntemattomia sielunmaisemia
ei osaa kuvitella
perisyntiä
persoonassa

Rytmihäiriö

Kokeneisuuskatse
ei huijaa minua
riisu typerä virneesi
ei älä
se huvittaa minua

Mutta ehkäpä pidän sinusta
sillä et avaa ovea
et kastele kohteliaisuuksilla
piloille hemmoteltua

ja loppujen lopuksi katseesi
on haaste kapinoiva
hymynkare huulilla
et osaa varoa

Ajatustauko

Vahinkokosketus
lasken sekunteja
ja isken silmää mielikuvalle
vain ajatuksissasi
muuta en voi saavuttaa
sillä kerran elämässäni
piirrän omat rajani
mutta onhan hymysi kaunis
ja huulesi suudeltavat
Mutta jos on aina kun

Nemesis

Olemme nähneet maailman mollissa
yhdessä tulevaisuustoivoissa
mutta silti rakkaani
loitte minut petturiksi
taoitte rautakasvot
basiliskikatseen maalasitte
enkä minä enää tunne
maailmamme rauhaa
vanhalla voimalla
mutta on minulla silti
puolikas esikoisoikeus

Naisena

Jos kerran pääsen kotiin
voin raskaan viittani riisua
mutta vahvuus on päivän sana
ja kamppailen vain huvikseni
kunnes löydän itseni tornista
Ai – hakkaankin tiiliskiviä
gargoileja kivipintaisia
ja olen jälleen
inhoamassani roolissa
pelastettavan prinsessan

Uudestisyntynyt

Rakastan sähköshokkeja
hei katsokaa
olen
e
l
o
s
s
a
suorastaan salamoin vallankumousta
ja voittonne taitaa jäädä
sillä parannustaikanne
tekevät hulluudesta vain kauniimman
Ettekä voi enää uskotella
noidan mökkiä palatsikseni


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti