Sivut

tiistai 24. heinäkuuta 2012

Käänteistunnustuksia

Pudotus


Rakkaat rujosointuni
En ole läsnä tarpeeksi
etkä sinä sydämessäni
tarpeeksi harvoin
pieni pilakuvavoimattomuuteni

Mieli täynnä pyhää roskaa
otan mittoja suruhunnulle
Mustana leskenä ei itketä
kristallinkirkkaus on kliseistä
kun minä tapoin sinut
ja samalla itseni sinulle

Ehkä minä olen
vain tyhjää paperia
vielä huomisen



Tykästyessä

Luulet itsestäsi liikoja
mutta silti liian vähän
Totuusvalhe kaunis
minä olen silmissäsi

Iva on tunnetta herkullisempaa
Enkä ole tragikoomisuudestani
valmis vielä irrottamaan sormia
En minä sirpaloi kuvajaista
mutta mosaiikit sitä koristaisivat
ja en voi kirjoittaa itseäni uudestaan
Myönnän - sinäkin olet vain suloinen
tuomitussa itseriittoisuudessasi

Hymykuoppa

Leikin ajatuksella
ettet moraalisaarnaisi
itseäsi unholaan
ja otan mukaani uskoni
että ymmärtäisit
uneni hiekkaa
Mutta taitaapa sinussakin
asua vain
niitä samoja maailmoja
joita nokean katkeruudesta
syötän lemmikeilleni
silkasta tyylitajusta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti