Sivut

keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Moraalisaarnojen kääntöpuolia


Moraaliton

Enkeliammuntaa
en sovellu normeihin
joita minulla ei ole
Taivas tuijottaa moittivasti
silmiini takertuneet
kyynelkanavat kuivuneet
Joinakin päivinä tuntee liikaa
toisina hukun turtaan
annan ihmisten paeta
hirviöminua

Yhteys katkesi – vai olinko se minä?

Pii paa
kuuluuko kohta kadulta
kun päästin hetkeksi itseni käsistä
leikittelin olemassaolemattomuudella
mutta eivät he ymmärrä
harmausihmiset
minun väriloistoani
Tänään vallitsevat tummat sävyt
pitävät orgioita
mutta minkä piruparoille mahtaisin

Muutu
muutu
muutu
hokevat kaikuvirret
puhelimessa pölisevät turhia
”Miksi et voi koskaan ymmärtää minua?”
Koska olemme niin eri planeetoilta
Piip Piip

Epävakausosastolla

Ota se pilleri
No älä ota
Ei kun otathan
Älä missään tapauksessa

Minun luonteeni
se on vaakalaudalla
Sinä et ymmärrä
tai kosketa minua
Elät kirkkaammassa todellisuudessa
mutta mustavalkoisessa
onko se teissä kaikissa
Ota
Älä ota

En minä osaa
kuin yliannostukset
kohtuukäyttö
on kasvottomille
mutta älkää huolehtiko
ainahan pokkani voi pettää
ja toimin taas
Ota
Älä ota

Tuhoon tuomittuja

Tyynyni alla
salaisuudet odottavat
valtimoa
marmoriunelmia
En jaksa ajatella
palan(n)eita tunteita
kierrätyspisteessä
kuluneita turhuuksia
olikin kaikki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti