Sivut

torstai 28. heinäkuuta 2011

Sadomasokistinen taivas

Amatsoni

Itserakkauteni suloinen
tanssii iltaisin vierelläni
Minäkuvani puutteellinen
jääköön peittoon luvallani
Vihollisiltani päät leikkaan
sillä olen syntynyt uudestaan
Huutaen heidän peräänsä
sanoja ilkeitä, rumia
Nauraen heidän sääliänsä
Pirstoen taas kymmeniä kuvia

Minusta

Pinnallisia toiveita

Aion taiteilla
Kielillä kultaisilla
Kutsua rakkaat piruni
Omat kauniskasvoiset julmurini
Voisin heitä kaikkia suudella
Ylistyssanoja virnuillen huudella
Mutta vain sanoja, kullat pienet
Sanoja vain
Koska tunne, te hauraat mielet
On enemmän kuin antaa voin


Masokismi


Paholainen kylvi mieleeni
Mustaa viljaansa
Syntistä unelmaansa
Minä tahdon lisää aisteja hetkeeni
Haluan tuntea sinut
Vielä tuhat kertaa
Tukehduttaa sinut
Rakkauteeni murtaa
Hengityksen laulu korvissani
Kiihtyy tahti sydämessäni
Itkien rasitusta
Takomaan pakottamista
Kiduta minua vielä vähän
Jää hetkeksi luokseni tähän
Minä pidän siitä niin
kun onnistut rakastelemaan tiesi salaisiin unelmiin

2 kommenttia:

  1. Amatsoni voisi kuvata elämän aloittamista puhtaalta pöydältä. Jonkun matkan päähän muuttamista entisestä kotikaupungista. Siihen sisältyy myös jonkinlainen kosto. "Vihollisiltani pään leikkaan." Sen voi tulkita myös niin että heikosta on tullut niin vahva, että osat ovat vaihtuneet. "Amatsoni" ei olekaan susilauman rääkkäämä rääpäle.

    Pinnallisia toiveita kertoo minulle millaisia valtaosa ihmisistä on. Puhutaan paljon ("vain sanoja"), mutta puhutaan vain kepeistä jokapäiväisyyksistä.

    Masokismi ei välillä tuntunut päättävän kertooko se masokistista vaiko sadistista. ("Tukehduttaa sinut, rakkauteeni murtaa") Ne olisi voinut jättää runosta pois sekoittamasta. Tämä runo oli kritisoimisesta riippumatta suosikkini näistä kolmesta. Olin haltioissani tavastasi kirjoittaa kauniisti ja melodramaattisesti aiheesta, joka pitää joidenkin tapauksessa sisällään ällöttäviä perversioita. BDMS:stä raapustetaan useasti kliinistä ja karkeaa kuvausta.

    Kiitokset näistä.

    VastaaPoista
  2. Amatsonin ja Pinnallisia toiveita olit tulkinnut pääpiirteittäin oikein. Tai eihän runoja voi väärin tulkita - jokainen tekee sen omalla tavallaan, mutta kuitenkin samallaa tavalla kuin olin sen tarkoittanutkin.

    Masokismissa sekoittelin vähän kumpaakin. Nimeksi olisi sopinut paremmin ehkä sadomasokismi, jolloin siihen olisi sisältynyt kumpaakin. Ajattelin kuitenkin masokismin olevan tässä se hallitseva puoli.

    Kiitokset kommentistasi! Olen iloinen, että pidit raapustuksistani. :)

    VastaaPoista